fredag 27. februar 2009

Intervju

Akkurat nå er jeg høøøyt der oppe! Pappa ringte meg i dag og sa jeg hadde fått brev fra fylkesmannen i Vest-Agder. Egentlig ville jeg komme til Rena for å åpne konvolutten selv, men nysgjerrigheten hans klarte ikke å beherske seg, og plutselig sa han: Ane, du skal på intervju! Gratulerer!
Jeg ble så glad at jeg begynte å gråte og med min allerede håse stemme ble ikke det så pent. Selvfølgelig måtte jeg løpe inn å vekke Anja som ikke ga så veldig mye respons. Men nå sitter jeg i alle fall her, lykkelig og sjuk, og bruker all den plutselige energien til å irritere Anja med et Jedi-sverd hun fikk i barnematen (frokostblanding) sin i dag.

3 kommentarer:

Anette sa...

Gratulerer! ^^

Silje sa...

Hva slags intervju?

Ane sa...

United World Colleges. Det er 12 slike skoler i 12 forskjellige land i hele verden. Man søker inn til en nasjonalkomité og de nominerer folk til de forskjellige skolene. I Norge nominerer de 40 stykker utifra de rundt 60 de tar inn på intervju :)
Det er internasjonale skoler, som du sikkert skjønner, men rundt 200 på hver skole som kommer fra rundt 80-100 forskjellige nasjoner. Det er toårig, så er de siste to årene på videregående :D