lørdag 18. september 2010

Ett to, ett to, en sokk og en sko

Skola har bestemt seg for å arrangere outing days for de som vil for å bli bedre kjent med Swaziland! Det syns jeg er utrolig fint, for så lenge som jeg har vært her har jeg egentlig ikke vært så mye rundt for å oppleve landet. Første turen var til noe de kaller The Gap som er en svær elv som plutselig ”forsvinner” mellom noen svære steiner. Det er i alle fall det det ser ut som. Med 35 grader ble det i alle fall varmt nok i et område med sol høyt på himmelen og ingen skygge. Utrolig nok smurte jeg meg bare inn med solkrem kun en gang og ble ikke solbrent. Problemet var da jeg skulle hoppe over en svær sprekk mellom to steiner og ga skoa mine til faren til Dylan sånn at jeg ikke skulle miste dem. Men det tok han seg fint av og presterte å miste den ene skolen som forsvant med strømmen. Perfekt. Så jeg endte opp å gå barbeint resten av dagen og ble forbrent på begge fotsålene ettersom alt bare var stein som var opphetet av sola. Så da var det utrolig godt når vi senere på tuen fikk oss en dukkert i den iskalde elva for å kjøle ned hele kroppen. Bilder kommer forhåpentligvis på facebook snart!

Ingen kommentarer: