lørdag 18. september 2010

Tilbake til Afrika

(Skrevet 13. september)

Da er jeg endelig tilbake! Det er gøy, men skulle gjerne hatt litt lenger tid sånn at jeg kunne få slappa av litt mer, sett litt mer til venner og ikke minst, gjort mer lekser. Men det er herlig å se alle folkene igjen og komme tilbake til avslappet kultur, nå er det derimot rart å snakke engelsk igjen. Det tok meg en god stund å bli vant til norsk når jeg var i Norge, jeg ble vel egentlig aldri ferdig med dårlig grammatikk og fornorskning av engelske ord, så vi får nå se hvor lang tid det tar å komme tilbake på engelsken! Forskjellen på nå, og da jeg kom ned i januar, er at nå tenker jeg ikke over at jeg må prate et annet språk (i januar var jeg ganske stressa på å tenke ut hva jeg skulle si før jeg sa det), så det har hendt seg et par ganger at jeg bare har babla ut på norsk i stedet.

Jeg tror denne terminen her kommer til å gå fort. Det er en veldig kort termin, om fire uker er det allerede mid-term og så drar jeg hjem 3. desember! Under tre måneder til! Hurra! Og sommeren er på vei! Var kjempegodt og varmt i dag, varmere enn noen av dagene jeg hadde i Norge! Men jeg kan ikke akkurat si jeg gleder meg til superheten som sikkert kommer etter hvert (januar og februar var dødelig varmt).

Ingen kommentarer: