tirsdag 5. januar 2010

12 dager

Nå er det faktisk bare 12 dager til jeg drar. Eller, om 12 dager sitter jeg på flyet mellom London og Johannesburg! Skummelt. Jeg har hele tiden trodd at når det begynte å nærme seg avreise ville alt bli mye mer virkelig, men det virker heller som om det er nådd et vendepunkt. Jo nærmere jeg kommer, jo mer uvirkelig blir det, det er så rart å tenke på at det er så nære!

Litt skummelt å begynne å si hade til ting. Noen folk så jeg for siste gang på lenge så tidlig som i sommer, men også det å si hade til småting. Jeg har for eksempel bare to netter igjen i senga mi i Trysil. Jeg har en dag igjen på jobb. Jeg har ingen skoledager igjen. Derimot har jeg mye å pakke og forberede før jeg drar. Må innrømme at jeg er en smule stressa for å rekke alt.

Jeg tror det skumleste med å dra er at ingenting kommer til å bli som før lenger. Når jeg kommer tilbake til Norge kommer jeg ikke til å dra tilbake til Trysil, og alle vennene mine kommer til å være spredt for alle vinder. Men jeg er sikker på at det er verdt det! Uansett så har jeg lært i det siste hvor utrolig mye jeg setter pris på vennene mine her, og jeg vet det kommer til å bli utrolig trist å forlate alle sammen.

Legger ved et bilde fra påsken 2009 i Trysil, antagelig noe av det morsomste jeg har vært med på :)

Bildet er tatt av Ingeborg-Marie Flage

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.
Jeg lurte på hvorfor du drar nedover for første gang nå, og ikke i høst?

Ane sa...

Jeg skal starte på skole i Swaziland i Afrika. Ettersom det er på andre siden av ekvator har de sommer når vi har vinter og omvendt. Så nå er de snart ferdig med sin sommerferie og da starter skoleåret deres. Det vil også si at jeg ikke er ferdig med UWC før i desember 2011 :)

Anonym sa...

Ok, men hvordan er det med vgs da?, har du gått på vgs i høst eller har du gjort noe annet?

Ane sa...

Man må ikke gå på skole det halvåret før man starter. Jeg valgte å finne meg en jobb og hovedsakelig konsentrere meg om det. Skola i Swaziland har flere lange ferier, så jeg har planer om å bruke penger på å reise rundt og oppleve Afrika i noen av de.
I tillegg valgte jeg å ta noen fag på skola. Litt for å jobbe meg litt opp faglig og fordi det er på skola vennene mine er, men mest for å få stipend siden jeg bodde på hybel :)