lørdag 19. juni 2010

Og enda litt mer oppdatering

Siden jeg er så godt i gang med å kaste bort leksetid kan jeg jo kanskje også komme med litt oppdateringer fra litt nærmere framtid også. For noen helger siden var det Bush Fire i House on Fire 15-20 min kjøring fra Mbabane. Fra ferdag til søndag var det mest musikk, men også boder, teater, kunst og alt annet kreativt man kan finne på. Jeg sov i telt med Lea og Leevi, på en måte også med Anne, Phoebe, Thais, Ralph, Tirso, Quita og Lizo (han er forresten barnebarnet til Desmond Tutu!). Det var utrolig gøy, utrolig masse mennesker, utrolig koselig og generelt sett utrolig bra! Masse folk fra skola og masse folk fra forsskjellige deler av Afrika.

Neste helg skal jeg til Grahamstown i Sør-Afrika! Vi er nesten 50 folk fra skola som drar dit for å være med på verdens nest største festival! Hurra! Der og blir det masse musikk, teater, dans, kunst og lignende for 10 hele dager! Og enda flere mennesker! I tillegg tar skola med seg et teaterstykke som skal opptre der. Gleder meg masse!

Ellers så er Swaziland kaldt for tida. Er som regel godt og varmt på dagen i sola (rundt 20 antagelig), men inne og om kvelden er det kaldtkaldt! Skulle egentlig ikke tro det siden det er Afrika, men når man er 2000 meter over havet blir det ganske kaldt, og ettersom man igrunn aldri tiner opp, bortsett fra når man dusjer, så føles det småkaldt hele tiden... Det kjipe er at jeg på en måte ikke har lov til å fryse ettersom jeg kommer fra Norge. Bortsett fra dette så er det masse å gjøre på skola, og masse aktiviteter etter skola. Utrolig masse gøy som skjer! Unntaket er vel kanskje det at ei IB1er ble utvist forrige uke... Ellers har jeg bestemt meg for å komme hjem i august! Hurra! Gleder meg masse :)))

Og ja! I juli så skal jeg på en 10dagers gåtur i et naturreservat i Sør-Afrika! Det er fem fra Waterford og noen folk fra en skole i England som skal gå sammen. Vi skal sove under åpen himmel og har med egen vakt som skal passe på at vi ikke blir spist av løver eller trampa ned av elefanter! Vi har fått en streng liste over hva vi får ha med oss, og den inneholder ingen morsomme farger eller gode lukter ettersom det tiltrekker dyr. Måtte til og med signere på at organisasjonen vi skal gå med ikke tar noe ansvar om jeg dør. Høres veldig dramatisk ut, men er sikkert ikke like dramatisk! Jeg gleder meg i allefall supermasse! Hurra!

2 kommentarer:

Live sa...

Endelig en oppdatering! ;D Så utrolig moro med festival! Har hørt masse om kulda der på introhelgen.. Det er egentlig litt overraskende at det er så kaldt der. Hørte at det til og med kunne bli minusgrader..! Får vel bare pakke det som trengs. :) Kanskje vi kan få til et møte i August?

Ane sa...

Jaa, festival er gøy! Det er kaldt, ja, men jeg trodde egentlig det ville bli kaldere, og det har enda ikke vært minusgrader i år. Tror bare det er så vidt under 10 på kvelden, så det er jo ikke for ille :)
Hvordan var introhelga?
Ja, vi får prøve å møtes :)