lørdag 31. juli 2010

Onsdag

Soloppgangen vekka oss nok en gang, og mens vi pakka ned campen hadde vi nydelig utsikt over impalaer, bavianer og kudu som fikk i seg litt vann fra elva. Jeg pakket ned så fort jeg kunne siden jeg tenkte at vi skulle gå langt, men Ian tok seg god tid før vi tassa videre. Da vi forlot campen var det bare fotsporene våres som kunne si at vi hadde vært der, bålet og alt var annet var fjernet. Naturen skifta, det ble mer grønt, og vi så sebra, mer impala, bøffel, krokodille, nesehorn og masse mer. Vi stoppa og hadde en deilig lang formiddagsmat like før vi var framme på neste camp på en svær stein kalt the tortoise rock. Deretter henta vi vann og de som ville fikk en liten ”dusj” (vi ikke kunne gå ut i vannet på grunn av krokodiller). Like etter kom det et nesehorn kjempenære for å drikke på andre siden av elva. Litt av en opplevelse!

Vi hadde koskos til middag, namnam. Det er helt utrolig hvor god maten på turen har vært, til tross for at vi bare har et lite bål og to kjeler. Så ble det å krype ned i soveposen og igjen bli like fasinert av stjernehimmelen som tilbøy mange stjerneskudd. Jeg hadde senere andre nattevakt, og var først ganske irritert over at jeg måtte ut av den herlige varme soveposen (faktisk også ganske komfortabelt å sove på en svær stein), men etter 10 minutter og en kopp kaffe var jeg supervåken og nøt bare mørket, ”stillheten”, the journal (folk skriver ned eller tenger alt de føler for mens de sitter nattevakt), te og kaffe og lydene fra dyrene rundt. Jeg hadde veldig lite lyst til å vekke opp Georgia for å ta over, men jeg tror kanskje Ian setter pris på at jeg er litt uthvilt. Så jeg krøp tilbake i soveposen, nøt stjernene, lyttet til krokodillene som plasket i vannet og kranglende fugler, skrikene bavianer og kvister som brekker. Utrolig nydelig, dette er virkelig Afrika!

Ingen kommentarer: