lørdag 31. juli 2010

Tirsdag

Visstnok satt alle nattevakt alt for lenge forrige natt. Det er meninga at man skal sitte en time, men ettersom man ikke har klokke er det ganske vanskelig å vite når den timen er over. Det var bare fire personer som fikk tid til å passe på campen før sola stod opp, noe som betyr at vi alle satt rundt to timer hver. Men det var greit, jeg syntes etter hvert det ble ganske koselig.

Vi våkna alle opp med sola, fikk i oss litt frokost, og Ian foreslo at vi skulle bli på campen enda en natt siden det fortsatt var fare for regn, så kunne vi ta oss en dagstur uten sekkene i stede. Så vi tok med oss vann og rifler og gikk av gårde. Ettersom det er vinter her nede nå er det meste ganske brunt og gult. Kun noen få fargerike blomster og noen grønne trær. Men det er likevel fin natur med masse spennende dyr og fugler. I dag så vi til og med bøffel som gjemte seg nede ved vannkanten.

Da vi kom tilbake på campen lagde vi formiddagsmat så var det siesta eller daffing i sola om man ønsket det. Mens jeg satt der og så ned på elva kom det mange dyr for å drikke. Først kom det sebra på besøk, senere nesehorn og hyene. Utrolig spennende. Forresten så har all buskene her nede torner, noe leggene mine har fått kjenne ganske så godt! Jeg skjønner virkelig ikke poenget med at de skaffer seg 10 cm torner når det er ett fett for di om jeg er død eller levende, og ett eller anna dyr klarer å spise de uansett. Bortkasta energi om du spør meg.

Før middag måtte vi hente mer vann, og Tim og jeg lagde sandslått og elefantspor i sanda. Solnedgangen var helt utrolig vakker! Klart rødt lys i horisonten, og med tallerkentrær og elv er det akkurat som løvenes konge. Etter middag (jeg spiste forresten en hel chilli! Trodde jeg skulle dø, men det var godt) grilla vi marshmallows på bålet! Stor takk til Tim. Denne natta sov vi ute under åpen himmel. Stjernehimmelen var helt utrolig fantastisk! Så melkeveien helt tydelig. På grunn av dette ble også natta veldig kald. Jeg våkna flere ganger fordi bakken jeg lå på var utrolig ujevn, og helte ganske mye nedover. Noe som også resulterte i at jeg skei nedover hele tiden. Men jeg tok på meg ullundertøy og fleece og overlevde natta, jeg slapp også å være nattevakt.

1 kommentar:

Silje OS sa...

" Så vi tok med oss vann og rifler og gikk av gårde."
haha, null stress joggedress liksom!
gleder meg til å se deg igjen snart! :)